A Tudatos-Analitikus Testképzésről

A foglalkozások általam kreált és használt megnevezése:
Tudatos-Analitikus Testképzés avagy TAT.

Röviden a testképző órákról:
Véleményem szerint – a problémák súlyosságától függetlenül-, minden esetben elengedhetetlen az egyén helyes testérzetének, illetve saját testtapasztalatának kialakításán keresztül a tudatos testhasználat megtanítása, amely lehetővé teszi, hogy a mozdulatok mögötti célokat, gondolatokat is megértse, ne pedig csak végrehajtsa az adott feladatokat.
Elsődlegesen a prevenciót (megelőzést), azaz a testet veszélyeztető vagy károsító testtartások elkerülését hangsúlyozom, amit a sokoldalú mozgásképzésen keresztül, és a változatos mozgásformák használatán át lehet véleményem szerint a leghatékonyabban elérni.
Az óra középpontjában a stretching áll, ami szabad fordításban: nyújtással egybekötött erősítést jelent.
A későbbiekben a rendszeresen és azonos módon kiviteleztetett gyakorlatokkal az automatizmus megszerzése is cél lesz, ami a rögzítés után dinamikus sztereotípiává alakul, amelyet a gyakorló később bármilyen helyzetben képes lesz előhívni, és önmagát trenírozni, ameddig komolyabb segítségre nincsen szükség.
Végül a mozgásrészletek mozgássorokká alakulnak, ahol az átvezetéseknek is jelentősége van, majd a komplex mozgásfolyamat, ritmizálással és dinamikával egybekötötten biztosítja a gyakorlás élvezetét.
Az óra mozgásanyaga felhasználja a táncos mozgásformákon alapuló esztétikus testképzés és a gyógytorna eszközrendszerét annak érdekében, hogy terápiás céllal foglalkozzon a gerinc strukturális és degeneratív elváltozásaival, a mozgáskorrekció nyújtotta lehetőségeket kihangsúlyozva.
A mindig analizáló, tudatos testképző mozgás,végeredményben meghozza a letisztult mozgás élményét, és az így végzett gimnasztika a későbbiekben pedig alapot nyújthat minden más mozgás, akár művészi szintre való eljuttatásában is.

Amennyiben konkrét egészségügyi problémával állunk szemben, célszerű az első órára orvosi lelettel érkezni, amennyiben azok rendelkezésre állnak.
Szívesen veszem, ha a felmerülő kérdésekről még a foglalkozás előtt telefonon sikerül értekezni, hiszen az én feladatom a segítség nyújtás, és mint gyógytornász szakember biztosítsam a delikvens órai részvételének pozitív várt eredményét, melyre felügyeletem a garancia.

Végül, álljon itt egy egyszerű felsorolás, hogy milyen általam vélt előnyös hatásai ismertek a tudatos és analitikus testképzésnek:
– speciális módon növeli a gerinc mozgékonyságát, így csökkentve az esetleges hátfájdalmakat és a gerinc torzulásainak lehetőségét, kedvezően hat a csontrendszer anyagcseréjére, így pozitív hatással van a csontritkulás megelőzésében.
– egyszerre nyújtja és erősíti az izomzatot, így fejlesztve a rugalmasságot, növeli az izületi mozgáshatárokat, így a sérülések esélyét minimalizálja.
– korábbi mozgássérülések esetén, a sokirányú ráhatás elvén keresztül gyorsabb rehabilitációt tesz lehetővé.
– megtanítja a helyes tartás ismérveit, elősegíti a test működésével kapcsolatos tudatosságot, felhívja a figyelmet az ergonomikus testhasználatra (ésszerű erőkifejtés).
– kedvezően hat az emésztés és anyagcsere folyamatokra, jótékonyan hat a vérkeringésre és az erek állapotára, csökkentve az ödémát és a vízvisszatartást.
– erősíti a szervezet védekező mechanizmusát és regenerációs képességét, segíti a pihentető alvást, fejleszti a tüdőkapacitást.
– segíti az ideális testsúly elérését, így a testsúly normalizálását és annak megtartását.
– a táncos mozgás javítja a mozgáskoordinációt és az egyensúlyérzéket, a test és elme működésének összehangolásával pedig fejleszti a koncentráció képességet.
– a zene csökkentheti a stresszt, megszüntetheti a depressziót, elősegítheti a pozitív érzelmeket, így a boldog elmeállapotot.